Despre Serviciul de urgență 112! SUNAȚI DOAR CÂND AVEȚI O URGENȚĂ!

Serviciul de urgență 112 asigură preluarea apelurilor de urgență de la cetățeni și transmiterea acestora către agențiile specializate de intervenție (Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont), în vederea asigurării unei reacții imediate, uniforme și unitare pentru soluționarea urgențelor.

Potrivit statisticilor, zilnic, la numărul unic de urgență 112 se primesc mii de apeluri prin care sunt anunțate situații în care cetățenii au nevoie de ajutorul echipelor de intervenție. Dintre acestea, un procent foarte ridicat îl reprezintă apelurile non-urgente în care nu este necesară intervenția de urgență a agențiilor specializate – Ambulanță, SMURD, Pompieri, Poliție, Jandarmerie sau Salvamont. Pentru ca salvatorii să ajungă la cei care au nevoie de ajutor în cel mai scurt timp, este important ca cetățenii să cunoască modul în care funcționează Serviciul de urgență 112, cazurile pentru care se apelează 112 și cum sunt gestionate apelurile de urgență.

Serviciul de urgență 112 este furnizat de Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU). Administratorul SNUAU este Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

SNUAU este compus din centre unice pentru apeluri de urgență, dispecerate integrate de urgență și dispecerate de urgență ale agențiilor specializate de intervenție. Atât centrele unice pentru apeluri de urgență, operate de STS, cât și dispeceratele de urgență ale agențiilor specializate de intervenție sunt organizate la nivelul fiecărui județ.

Numărul 112

112 este numărul unic pentru apeluri de urgență, disponibil în toată țara, ce poate fi apelat din toate rețelele publice de telefonie.

Apelurile sunt preluate 24/7 de operatorii STS din cadrul Serviciului de urgență 112 și, în funcție de tipul urgenței, sunt transferate apoi către dispecerii agențiilor specializate de intervenție, care realizează un interviu pe domeniul de competență, alocă și alertează echipajele din teren.

Apelurile pot fi preluate și procesate în mai multe limbi de circulație internațională și în limbile minorităților naționale.

Localizarea apelurilor de urgență

Când sunați la 112, apelul dumneavoastră este însoțit de informația de localizare Cell ID/Sector ID, obținută pe baza datelor de identificare (semnalului de la telefon) și a caracteristicilor antenei GSM care asigură comunicația cu telefonul dumneavoastră. Aceste date permit generarea unei arii geografice de forma unui cerc sau sector de cerc și reprezintă acoperirea antenei GSM care a preluat și a transmis apelul în Sistemul 112. Precizia acestei informații de localizare este de la o rază de ordinul unei sute de metri până la zeci de kilometri, aceasta fiind estimată și transmisă către SNUAU de către operatorul de telefonie mobilă.

Pentru localizarea apelurilor de pe telefonul mobil, am implementat mai multe soluții de localizare avansată. Acestea se bazează pe informațiile furnizate de serviciile de localizare existente pe telefoanele inteligente. Tehnologia AML permite, în cazul efectuării unui apel de urgență, transmiterea coordonatelor geografice disponibile pe telefoanele mobile inteligente, cu ajutorul funcțiilor și elementelor încorporate în aceste tipuri de telefoane pentru generarea informațiilor de localizare, fără a mai fi necesară instalarea de componente sau aplicații suplimentare. Este o metodă de localizare mai precisă, dar depinde de accesul telefonului la servicii de SMS sau Internet. 

Aplicația Apel 112 vă este utilă dacă sunați la numărul de urgență 112 prin intermediul acesteia: vorbiți cu operatorul STS din cadrul Serviciului de urgență 112, iar poziția geografică este transmisă automat către Sistemul 112. Dacă nu aveți internet când sunați la 112, îi puteți spune operatorului coordonatele geografice afișate de aplicație, iar el va transmite poziția comunicată agențiilor specializate de intervenție. O altă soluție de localizare este Geolocation 112. Operatorul STS vă trimite un link prin SMS, iar, după ce îl accesați, telefonul transmite către Sistemul 112 coordonatele locului în care vă aflați.

Toate cele patru metode de localizare implementate în țara noastră (AML, aplicația mobilă APEL 112, Geolocation și Cell ID/Sector ID) sunt complementare una celeilalte, însă nici una nu este infailibilă. Din acest motiv, când sunați la 112, oferiți, pe cât posibil, cât mai multe detaliile privind locul urgenței! Cooperarea cu operatorul STS și dispecerii agențiilor de intervenție sunt deosebit de importante pentru stabilirea locului unde este necesară intervenția.

IMPORTANT!
În toate cazurile, operatorul STS vă va întreba unde vă aflați pentru a identifica, cât mai exact, poziția geografică, astfel încât echipajele de intervenție să ajungă la dumneavoastră cât mai repede.

Pentru a putea fi utilizate tehnologiile de localizare AML, Geolocation 112 și aplicația Apel 112, este necesar ca apelul la 112 să fie efectuat de pe un telefon mobil compatibil cu respectiva tehnologie, conform celor prezentate în secțiunile următoare.

Pentru mai multe detalii ACCESATI PAGINA: https://www.sts.ro/ro/despre-112

Sari la conținut